Monday 4 March 2013

Willkommen to Munchen-Regensburg Part 1

Assalamualaikum...

ini cerita perjalanan destinasi cinta aku yang kedua selepas melawat switzerland minggu lepas...hubby penah keje dgn company germany dulu,so dia selalu ke germany...hubby nk sgt aku knl tempat dier duduk dl so dier plan nk bwk aku dan anak daranya melawat munchen+regensburg!memula mcm xsetuju sgt...haha aku xminat germany!hahaha jgn mare yer en.hafizan...dier bersungguh plan2..dan aku sesungguhnya kagum dgn hubby aku..dier mmg bijak (kalu bukan bini sendiri yg puji sape lg nk puji kn...hahaha)..dier boleh plan mcm2 dan dier mmg mudah knl tempat..kalu aku letak sesorg kt cni mmg nanges laa jwbnyer....

papa plan nk g germany naik bus..katenye munich (org europe panggil munchen) 4jam dh smp dgn bus..nk bwk mya rs mcmane naik bus katernyer...lps smp munich kami akn naik train ke regensburg..regensburg adalah bandar kecil di germany..tmpt keje dier dl...aku ikutkn aje..xnk ikut kna tinggal sesorg kt umh plk...hahahha...kami kna naik bus pkl 630 pg..pepagi bute aku dh bgn,siap2 kn pape yg patut..kami kuar umh jam 550pg...kna naik train dl ke bandar zurich utk naik bus..mmg thrill laa kn..sbb pepagi sejuk nak mampsssssss.....jln pom mcm xjejak ke bumi...hahaha...

mula2 naik mya ok jew dlm bus...xsmp setengah jam,dier tdo..phewww lega mama...hrpnye dier tdo laa smp kami smp munich...sepanjang perjalanan view nye sgt cantik..aku rs mcm rugi laks nk tido...masuk jer germany..aku tgk putih je semua...adoyaiiii salji tebal giler kot germany nih...aku ingt dh panas sikit compare dgn switzerland...naseb laa...hubby check weather forecast..katenye suhu munich lg rendah dr zurich..alamak salah forecast laa aku kiranya..naseb baik bwk baju tebal mya...huhu....sepanjang jln penuh jew snow..smp di munich jam 12...lewat sbb bus ni byk benti...haru sggh...dh lari plan aku...hahaha..yer la ingt nk round   munich dl...kn hari sabtu je kedai bkk...tp sbb dh lambat,nk kejar train ke regensburg plk so niat nk round munich kena postpone ke hari ahad laa...huhu..xpela,ikut je laa flow yg hubby dh plan...kang ngamuks lak dier..hehe..

kami naik train jam 144ptg..smp di regensburg jam 315ptg..giler lame naik train...hehe...turun jer dr tren,mak aiii sejuknyer...mya bukan main suke tgk snow je penuh area train station...cepat2 aku ajak hubby masuk soping mall berdekatan...haha..panaskn badan sikit kat dlm tu...sukenye masuk soping mall kt germany ni..sbb brg2 dier murah berbanding swiss..rs mcm nk jew soping....haha..xleh itu semua nafsu..so aku cube tenangkn diri...hahaha..xde beli ape pom kt soping mall tu..sbb nk kejar ms nk check in hotel pkl 4...kami jln kluar menuju ke hotel...Subhanallah keluar je,tgk view...cantik sesgt2...salji mmg la penuh tp pemandangan nye sgt best!tenang jew...aku mula jatuh cinta dgn regensburg!patutlaa papa nk sgt kembali ke regensburg...

dh check in hotel,kami kluar minum kopi dgn kwn papa yg keje same dgn dier dl..marion namenya..cantik orgnye..baik pule tu...patutlaa papa kwn dgn dier...haha laki aku ni kwn ngan yg cantik2 aje...maklum ler bini dier xbape nk cantik...hahaha...gasaklaa papa..

lps minum n chit chat ngan marion..aku nk g soping laa sbb kedai dh nk tutup..kul 6 dh ms tu...kedai tutup kul 8..dhla esknye semua kedai tutup!papa bwk aku g muller..kedai perfume...mak suke giler  nyah kedai ni..perfume mmg murah..kna pndai cari laa tp memandangkan aku hny ader beberapa minit je utk soping so aku cari utk aku jer..haha..shower gel,syampu semua murah kt cni..aku sempat rembat syampu schwarzkopf yg rege nye hny 1.98euro..giler murah..kat mesia mmg mimpi laa nk dpt rege tu..syampu salon mhl kot brand tu...kalu salon robina kt peng.chepa tu mmg xpkai laa sampoo tu..hahaha..ingt nk rembat bedak maxfactor jgk..rege cuma 5euro je tp blh terlupe..huhu sbb mya dh start boring dh ms tu..papa pom dh nmpk bengang!so aku cecepat byr smp lupe nk amik compact powder tu..naseb ler kn...jln2 lg..,masuk plk soping mall kaufhof..konon nk cari cekelat..dptlaa beli cekelat dgn rege yg sgt murah...bolehlaa bt souvenir bg kt sanak keluarga nnt...hahaha..tp plg best sbb papa belanja jam dkny kat aku ms ni...suke nye dlm hati...!hahaa

kedai dh start nk tutup,perut dh start bergoyang!so kami pegi mkn kat kedai thai yg ader kt ctu..xsedap sgt pom..mkn jela bt isi perut!masin yg amat dier punyer nasi goreng!hahaha...jgn risau kami mkn yg halal shj..ngeh3x...

Lepas makan kami trs balik bilik nk tdo..dh capek banget nih...citer aku ni kna bt 2bahagian rasanyer..so citer hari ahad kite sambung next entry k..bg saspen sikit...hahhaa okla readers,i chow chin chow dulu hokay!tata....

korang layanlaa gambar2 kami ni yer...
posing dlm bus...

mya dh bt taik mata dh...tgkla aksi anak dara tido...huhu..mama tgh enjoy pemandangan yg cantik diluar sana..

aikkk lps amik gmbr anak tdo..papa nye plk tdo ternganga..haha

salji memenuhi ruang..putih je nmpk semua...

naik train lg nk ke regensburg!

dh smp regensburg

soping mall tmpt aku memanaskan badan seketika...xsempat beli pape..rs rugi plk xbli  set make up yg rege dier cuma 1.50euro...hahaha...

pemandangan nk ke hotel..cantik sesgt!owhhh i fall in love wif regensburg!

budak yg sgt suke snow,sgt teruja melihat snow yg byk...hehe

tgk mya yg excited dr dlm stroller..nk main snow...dh xsabar nk  pegang snow gamaknyer...

dh dpt turun dr stroller,mmg xnk balik laa budak kecik ni..dh sejuk  beku pom xnk balik jgk...huhu

posing lg..sambil tunggu kul 4 nk check in..

hotel budget kami..rege 60euro..marion yg tlg booking..okla setakat nk tdo mlm je..tp hotel ni receptionist hny ader dr pkl 7-11pg then pkl 4 smp 10mlm..lain dr waktu tu,receptionist tutup..haha lucu kn???

and please meet the lady marion...hehe..tq blanje kami minum kopi ptg tu...

ni muke penat soping...muke dh lapar..haha..tgk kat tgn tu,cekelat sebebal..bak kate  k.pzah!haha

kami mkn kt kedai thai dinner mlm tu..nama kedai dh lupe..haha

ini nasi goreng udang...masin nk mampssss...papa kate dier sakit kepala lps mkn nih...hahaha...
.
.
.
.
.
.
.
 to be continued...

No comments:

Post a Comment