Wednesday 27 March 2013

Malam Terakhir Di Bumi Switzerland

assalamualaikum...

ermmm sedar xsedar sudah 45mlm aku menumpang tido di apartment swiss star switzerland ni...esk jam 5ptg kami akan pulang ke tanah air terchentaa...ini juga bermakna cuti aku sudah berakhir...kena laa jd cikgu sekolah semula..kesian anak2 murid ku yg aku tinggalkan terkontang kanting tu...hehehe...

kite imbas kembali kehidupan aku di bumi berlambang + ni...hehe...aku kesini sbb follow en suami yg kena training di sini selama 6minggu...weekdays time hubby g training,aku duk umh jer ngan mya main masak2..bwk mya turun bwh jap main snow,jln2 sekitar oerlikon...bile weekends,baru laa kami jln2..nak hrp aku bwk mya je jln2 dua org,ader yg xbalik umh nnt kang..hahah sesat jalan kau!!!kwang3x..

hari kedua kami sampai ke switzerland...keluar jln2 beli brg dapur sekitar bandar oerlikon...

minggu pertama di switzerland...hari sabtu kami jln2 sekitar bandar zurich


minggu pertama hari ahad kami ke Rheinfall,tgk air tejun...

minggu kedua kami pergi germany...ke munich dan regensburg..tempat nostalgia papa zaman dolu2!

minggu ketiga kami ke Uetliberg,main snow..hari ahad ni..sabtu tu kami keluar soping jew kat zurich sbb ahad kedai semua tutup!


minggu keempat hari sabtu aku pegi soping kat fashion fish factory outlet ni..menjala apa2 yg boleh perabihkan duit!kwang3x!

minggu keempat hari ahad..hari ini dlm sejarah..naik mount rigi..bawak mya main snow!pengalaman terindah!!

lepas ke rigi kami turun ke Luzern plk..

minggu kelima,hubby memenuhi impian masa remaja ku..kami ke kota cinta Paris...

hari kedua di Paris...banyak kenangan tercipta...biarlah ianya menjadi yg terindah dlm hidup kami!haha ayat jiwang x???ngeh3x....

minggu keenam,minggu terakhir,,menghabiskan sisa2 duit yg tertinggal..kami ke ikea...saje nak tgk2  ikea swiss ni mcmane...teringat ikea mesia,tmpt favourite aku soping!hahaha

lps gi ikea kami g shhoping center kat spreintenbech plk...g cari perfume kat muller..layan mya naik train..bdk kecik nih dah minat sgt dh dgn train sejak2 duk swiss ni..yer laa g mane2 pom naik train!

hari ahad terakhir di bumi swiss...abadikan kenangan di zurich train main station...byk kenangan disini...aku kagum dgn sistem pengangkutan awam switzerland ni...byk yg mesia blh belajar dr depa!
sejujurnya aku suka duk switzerland ni...(aku lebey suka swiss dan germany berbanding paris...ngeh3x)kalu hubby nak ajak pindah,aku akan pilih swiss ni..hahaha berangansss xhenggat doniaaaa...swiss ni bandar nya sgt bersih (bersih sikit dr mesia dan bersih banyak dr paris..kwang3x),byk tempat2 yg best2,terutamanya utk main snow,org2 nya sgt civilised,suka tlg org walaupom kdg2 ckp mcm itik ngan ayam (depa ni xpandai ckp english kekadang..haru sggh)dan yg paling penting zurich lebih selamat..selamat utk aku jln2 sorg2...bukan mcm paris yg byk sgt immigrants yg perangai ntah pape!

 tp betul laa kate org,hujan emas di negara org,hujan batu dinegara sendiri..baik lagi hujan batu dinegara sendiri..hehehhe hebat sgt berperibahasa aku nih...yer laa..walaupom best jgk duk kat swiss ni tp aku masih merasakan tanah air ku,negeri klate kelahiran ku juga pondok buruk nan usang aku di bukit mas melawati tu lebih mendamaikan dan best..heheh...

dah xsabar2 nak balik nie..nak makan mcm2 dh ni..(mcm duk kat swiss ni xmakan mcm2 kn???)hehehe..in shaa allah sampai mesia nnt,nak pekena steambot adik ipar bt dl laa..ngeh3x...pastu nak g jumpa mama kat ipoh,ader kenduri kazen,pastu nak g skolah mcm biase ari senin,pastu mya nak kena g umh nenek dh mcm biase...pastu aku akan menjalani kehidupan sbg ibu tunggul mcm biase....huhu papa mya kena g melaka dh sebaik sampai kl jumaat nnt..pastu kna g libya plk for 40days!xpela,kehidupan ini sudah biase bagi aku...jadikan aku lebey kuat mcm mama tersayang!hehehe..

hope balik nanti blog aku ni xterkubur laa kn??yerlaa aku hidupkan blog ni pom sbb nak citer kesah aku di bumi asing nie...balik ni nak citer ape lg yer???xpelaaa ader mase nnt aku akn idupkan jgk blog nie..nak jd blogger tegar laaa kate kan...hahaha..cikgu kn byk ms free????ngeh3x!!!!

oklaa uollss aku stop cni dl...ader umur panjang aku sambung  membebel di mesia plk nnt...teruslaa menjadi "peminat" setia blog ku ini...hahaha poyos punyer statement!orite,nak g kemas bag dan tido dl...kite jumpa lg...babai Switzerland!selamat datang Kuala Lumpur....!!

No comments:

Post a Comment