Tuesday 12 March 2013

Shop Till You Drop!!!

Assalamualaikum...

ermmmmm aku rasa ni entry paling aku suka kot....hahaha..shop till you drop!!mmg dh drop nih..seme benda yg tgk pom nk beli..paroksss gini,bulih jd papa kedana balik nnt..hehehe,xdela aku tgk2 jgk brg2 yg hendak dibeli..lps convert,tmbah tolak..paling penting aku hanya beli brg yg murah drp hrga di mesia..kalu x mmg aku xkan beli..buat tambah beban bagasi aku jew...huhuhu...

aku amik kesempatan shopping hanya pd hari sabtu sahaja disini..memandangkan kedai tutup pd hari ahad..ms kat germany tu pom aku soping hari sabtu jek...xbyk pom yang aku dh soping..paling byk abes duit beli groceries jew pom..yer laa xkan makan pom nk berkira kn...brg2 lain mmg xbyk beli pom..usha2 jew dl,balik kira2 bajet..kalu xmampu,xbeli pom..kadang2 seme tu nafsu..so kiranya aku masih belanja berhemah laa kn...(hahaha ini belom lg pegi paris yer kwn2...plan nk pegi,xtahu laa jd ke x)...tp secara positifnye aku rs brg2 kat cni murah laa sbnrnye dgn kos dan gaji mereka..cuma bile kite convert duit kita jew jd mhl sbb nilai duit kite rendah...tp mcm handbag,kasut dan perfume tu bg aku murah laa banding dgn malaysia..kadang2 rasa pelik kenapa malaysia ni if brg branded jew mahal giler...mungkin sbb cukai barangan ni tinggi sgt kerajaan malaysia ni letak..huhu...paling sadis,kete volkwagon passat kat cni hanya CHF8,888 shj...mmg ler kete tu keluaran depa tp tgk kete mereka blh jual 8000++ jekk..kenapa kete viva kat mesia jual sampai 30k++???terpikir aku sejenak dgn nilai duit ni..huhu!

jom kite tgk ape yg aku dh beli kat swiss ni..mane tahu korg nk kirim..hahaha..kirim ngan duit skali yer..ngeh3x...pastu extra cas rm5 satu brg utk aku angkut blk nnt.x..kuikuikui..melawak jew!!!

ini brg pertama yang aku beli...souvenir dari swiss..kedai souvenir ni mahal sikit regenya..so kna pndai cari yg 50%..hehe..aku beli shopping bag dan t-shirt utk mya jew..itu semua 50%!

ini brg kedua,kasut dr dosenbach..kedai kasut dr swiss...mase ni depa bt sale gile2..kasut keje papa CHF10 dan kasut keje aku CHF5 boot main snow tu CHF15..murah kn??aku dgn semangatnye g plk kedai tu mggu lepas tp hampeh..sale dh abes so kasut back to normal price!kecewa sgt sbb xborong jew ms sale tu...huhu..

ini souvenir aku rembat ms gi rheinfall...sbb ader yg harga CHF5..ermmm fridge magnet kat cni plg murah mmg rsnye CHF5 jew..yg cantik kukoo clock tu CHF10..sbb ader bunyi kukoo..so sape nk kirim blh laa...hehe!beli nk bg souvenir utk semua rs mcm xmampu..beli utk family2 je laa yer..

ini perfume kat kedai import parfumerie..sunflower elizabeth arden EDT spray 30ml..rege lps discount jd CHF 9.90...sape2 yg yg suke bau sunflower ni blh kirim..hehe while stock last sbb tgh offer... 

close up rege EA Sunflower EDT spray ni...kalu x sale harga CHF29.90..ermmm kat mesia mmg xdpt la kn perfume rege ni???

ini utk Mya..washable crayons and markers..aku dh tgk kat toys r us KL,rege KL lg mhl drp cni walau dh convert..jimat dlm RM7-8...best sgt crayons and markers ni sbb kite blh padam guna air kalu anak2 tulis kat dinding atau meja..nnt nk survey lg kot2 ader kedai yg jual lg murah!

ini baju Vera Moda..aku beli sbb rege CHF5..hehe suke plk soping baju kat cni sbb byk saiz aku..ni pun beli saiz S dan M jew..haha giler kecik kn???kalu mesia saiz XXL pom kdg2 xmuat!hehe sesuai laa utk org yg plus saiz mcm aku ni soping baju kat cni..baru terase kecik sikit!kwang3x...aku beli 2 helai jew..pegi lg mggu ni dh abes sale..ermmm mmg wrong timing laa aku ni kn???hehe

ini lg souvenir aku beli...cari yg murah2 jgk..dptla leather+canvas wallet utk adik2 lelaki ku..pastu mug tu rege CHF5..fridge magnet pom rege CHF5 gak..kedai souvenir ni murah sikit compare dgn yg lain..so nnt senang2 sblm balik nk g lg..hrpnye ader lg laa sale kn???hehehe

ini kasut papa..amboi laki aku bantai beli kasut kaler oren!bergaya betul..haha..ni dier beli senyap2 ni..ms ni aku tgh cari kasut utk aku..last2 dier je beli aku xbeli kasut pom..hahaha...

ini perfume lg..victoria secret body mist..tgh offer rege CHF9.90..tp limited stocks and choices..tinggal sikit jew lg ms aku beli aritu..sape nk blh aku tgkkn..bau dier best jgk..pastu aku beli perfume dr france ni..jenama MARIN..haha..brand xleh blah tp bau sedap..murah je ni last stock..tgkla sape yg bertuah nk dpt perfume ni kn...hehe

aku soping baju lg..seronok soping baju aku kat cni sbb saiz aku byk..saiz S/M ok..haha..ni kedai baju made in italy..ewah,soping brg oversea ajer..kihkihkih..rege dier CHF6.95..haha murah kn..

haa tu nama kedai nye chicoree..ape ke nama daa..tp best soping sbb tgh sale..aku beli yg rege CHF6.95 dan CHF3.95 jew..rs jimat plk duit..kalu balik soping kat padini store belom tentu dpt rege ni..saiz aku lg susah nk dpt..semua utk yg kiut miut jew..so aku plan nk g borong lg sementara tgh sale..tp yg aku sesuai pkai kat mesia laa..tp dh byk dh baju summer kuar skrg ni sbb dh nk masuk spring dh cni..hehe mak suke nyah!

perfume lg..ini aku punyer..haha..xpenah aku tahu kappa ader perfume..haha belasah laa sbb bau dier best sgt!dan semestinyer kaler pink..kwang3x..aku beli ms g germany ni..suke sbb dpt make-up bag,shower gel 100ml dan EDP 100ml gak..rege sgt murah hokay 13euro..kat swiss aku xde jumpe plk..nnt ler nk try cari kedai nama muller kot2 ader kat swiss ni..ngeh3x..

jam ni aku beli kat LIDL..tgh sale..tp g lewat tinggal yg mcm ni jew..jam ni xtahu brand mane..aku tny mr.google,review nyer mcm bgs..siap ader warranty 3tahun lg dan tali dier full leather..ermm rugi nye dpt beli satu jew..ngeh3x..rege CHF12..

ini bag ala2 longchamp..hehe aku beli as souvenir dr munich nie..

souvenir dr munich..ini ajer yg sempat beli..kedai satu ni je bkk yg lain tutup so yg mane2 bertuah nnt dpt ler souvenir nie..hehe

ini aku beli ms gi fashion fish factory outlet...factory outlet dier byk brg italy..kena pandai cari..biase ler..nama pom factory outlet..ikut nasib n rezeki masing2...ini seluar guess...korang rs bape harga dier???ori punyer hokay!!!bkn tiruan....hahaha

ini harga sblm CHF179..pastu dier offer CHF53 pastu turun lg CHF29...aku beli hanya CHF10...berbaloi2x..dpt sluar khaki guess original dgn harga RM34 shj...

ini souvenir aku rembat ms naik mt.rigi...sbb ader voucher,aku hnya byr CHF5.90...jimat...tp aku beli utk aku jew sbb duit dh xdak...haahaa

ini aku jumpa kat muller swiss ni..memula nk g ikea,tp terjumpa kedai ni trs melekat sampai abes ms nk g ikea...xmengapa laa kite g lain kali ikea..mesia pom ader ikea..haha...harga brgn kt muller swiss ni mhl sikit banding ngan germany..so aku pilih yg de discount shj..tgkla rezeki sape nk dpt ni kn...hehe...yg playboy tu laki aku punyer...

ini teristimewa utk mama tersayang..dh lame janji nak belikn dia spek mata itam original yg selamat dipakai...dia duk pkai yg xde uv protection,yg xpolarised so aku beli ni...jenama valentino..rembat kat factory outlet gak..hope mama suka...stylo abes mama aku nnt...hehe

ini aku punyer jam lg..aritu hubby dh bg jam dkny...yg ni aku beli pkai duit sendiri..giler dh tgk jam kt cni..seme nk beli...yg ni tgh sale 70%...murah sgt..kalau kat mesia xdpt rege mcm ni...so aku kira aku telah bertuah bersoping di factory outlet tu...ngeh3x...

ini alat mekap yg aku tambah utk collection make up aku...haha...selamat menghabiskan duit di muller jgk!tp aku suke clinique even better ni dan bedak skin finish tu..dpt menutup jerawat2 batu aku kat muka ni..hahaha...mama nora danish kn..kena la tampil cantik sentiasa!kui3x...

posing lepas menghabiskan duit di factory outlet!suka sgt sbb dpt beli brg2 branded dgn harga murah...hubby sempat beli 3psg kasut kulit original made in italy dgn hrga RM300++..(gambar kasut dier aku xambik,malas nk susun amik gambar...hahaha)..giler byk kasut dier nk bwk balik nnt..tp dia suka sbb byk saiz dier dan sgt2 berkualiti...dh terbalik dh..dulu aku yg suka kumpul kasut,skrg papa plk..aku kumpul jam plk...bgs laa mcm tu..menghabiskan duit jer laki bini...huhu

inilaa rupenye fashion fish factory outlet tu...kena pandai cari dan pilih sbb xsemua brg murah..!!!

oklaa aku stop cni dulu membebal dan menunjuk brg2 yg aku beli nie..sape yg berbulu mata tgk,xpyh baca entry ni..aku just nk share shj...xsuka,xapa..xpyh bc..bc entry yg lain hokay!!!aku ader lg 2 minggu nak duk cni...ada lg brg yg nk dibeli,kite sambung crita di lain masa...selamat menjamu mata semua...babai!!!



2 comments:

  1. Menarik dan tertarik sungguh.... kot nak kirim beli mcm2 bole ker? Hahahahah... bln 4 bayar la kan? Jam leather tu menarik, kasut menarik, perfume menarik! Hahahaha... yg menarik lagi, spek mato!

    ReplyDelete
  2. semua pom menarik k.pzah...duit yo xbapo menarik...hahaha..ok nnt tgk ape yg boley beli..ngeh3x..takut nk beli kasut,jam n spek utk akak..tkt akak xberkenan plk...perfume oklaa..hehe..pape pm kat fb sy...

    ReplyDelete