Thursday 7 March 2013

#Snow #Snowy #Salji #Salju #Sejuk

Assalamualaikum...

ermmm baru berkesempatan update blog..skrg pkl 1030mlm waktu zurich...mata dh nk lelap tp memandangkan anak aku yg tersayang masih segar matanya so mama akan bertahan jua utk teman mya..hahaha..actually baru ader mase nk update,dh settlekan masak,bagi mkn mya n papanya..kms dapur,tukar pampers mya,layan mya main menan...bla...bla...bla...ermmm mcm byk sgt keje aku kn???hehehe jomlaa aku share citer menarik tertarik kau memang daa domb ni ngan korang..title dier mmg mengoncang iman nih nk bc...haha...

alkesahnye hari ahad lepas bersamaan 3/3/13 hubby aku bt suprise bwk kami p main snow kat utilberg (haha betul ke aku eja perkataan ni..belasah laa kn...)...hari ahad adalah hari melawat tempat2 yg tak perlu berbelanja hokay! ..kenape aku ckp suprise sbb dier xckp pom nk g main snow..aku bantai pkai boot yg ader heels mcm nk g soping tuh...haaaa boley ker laki mak bt camtu...adoiiiyaiii xpela,mak redha sbb itu suprise yg mengumbirakan hati kn...ingt dier nk bwk g  soping lg..hahaha (katenyer ade factory outlet nama fashion fish yang bkk hari ahad..mak berangan soping ajer!!!)

jd kesahnye kami ke utilberg dgn train laa mcm biase...lps byr rege CHF16.80 seorg utk tiket train,kami mulakan siri ke"snow"an kami...giler mrh cikgu BM aku tgk aku menggunakan bahasa mcm ni..huhu  Utilberg ni mcm tempat tinggi laa,nk kate gunung,xdela tinggi mcm gunung...tp memang tinggi laa..haha ape aku merepek ni haaa...yang pasti tempat ni sgt best!bulih tgk view zurich city dr puncak,boleh main snow sbb snow masih byk giler...mya punyer laa suke..excited dier,walaupun gigil2 tahan sejuk dia tetap bersemangat nk main snow..hahaha!

oklaaa citer panjang2 buat pening korang jew nk membaca..dh laa bahasa mcm ape..so korang layanlaa gambar2 ni hokay!!!

mcm biase nk g mane2 kena naik train..walaupun agak mahal tp aku suke sbb cepat smp!

dah sampai..ini perkara pertama yg mya buat sesudah sampai..haha

kami posing jew memanjang sbb view sgt cantik,hari sgt cerah,matahari memancar jew tp sejuk sgt!so rasa sgt best mase ke utilberg ni...

mama gian nak naik benda alah ni jgk..kecik2 xsempat main...haha

posing lg..aku meme fail amik gambar so baik srh papa je amik,aku dan mya jd model!

haa ni aku capture..terer gak sekali skala...haha

mama can see in ur eyes u r enjoying the moment sayang...mya sgt2 suka dpt ke utilberg ni...

another pose!ckp anak excited,mama lebey lg rs nyer..haha

papa and mya...haaa kan aku dh kate aku bantai je eja utilberg tu..ejaan betul adalah uetliberg...haha.. 

dh kate tempat tinggi haruslaa menapak ke puncak kn..kot ler ader cable car..kn senang...hahaha..kami kena daki bukit ke puncak..byk kena pit stop,penat weh tp seronok n excited sbb snow penuh kiri kanan...

haa nora danish wannabe dh posing!

haha aku rasa aku dan mya lg comey posing dr model iklan tu...ngeh3x...


another pit stop..dh nk smp puncak dh ni..penat kot,dhler pkai boot licin,kena control jln..kalu x,mahu tergolek aku ke bwh..haha..pastu nk berpaut pulak kat papa,tkt jatuh..dhler kwn tu kena dukung mya...kesian plk aku tgk laki aku ms nie..sorry yer syg!syg jgk awk kat sy...hehe

dh sampai puncak..ader tower utk viewing tp closed plk..myb sbb winter and cuaca xelok sgt kot..slippery maybe..aku posing jelaa berangan ala2 eiffel tower...haha

boleh view zurich city from here...sgt cantik!

gambar bertiga kami..mintak makcik tlg amik..jdler mcm ni..kesian plk mya xnmpk mata...huhu..

laluan turun ke bwh..kami pilih laluan ber snow...sgt2 best!xlicin sgt...mya suke giler siap baring lg atas snow..puas hati gamaknye dpt main snow..!

the best picture mama dan mya!

dh kate bkn anak yg excited,mama nyer lebih2..siap duduk lentok atas snow..haiii kau ingat pasir ke nyah???haha sejuk giler kot!

best picture papa and mya

aku suka gmbar ni..nmpak the three of us!

anak mama yg paling excited!

hafizan + hidayah = humayra!

mama gian dh lamer x menulis!di atas salji kuabadikan nama kami!

budak tak nak balik...setiap ceruk nak jalan atas snow!nnt mya dh besar,mya pegi laa belajar oversea yer sayang!supaya senang mya main snow sokmo!!

family potrait!sayang nyer mya dh tido ms nie...huhu..xpelah mama tetap suka gambar ni!!


sekian sahaja cerita aku dan family ke uetliberg nie..pengalaman yang menyeronokkan...mggu ni,10/3 kami nk ke Mt.Rigi plk main snow...xsabar rasenye...hehe...

oklaa aku stop cni dulu..esok2 aku citer aku g soping kat zurich plk yer...kasi tayang ape brg yg murah blh beli kat cni...kot ler ader yg nk kirim...blh bt bisnes nih...kirim ngan duit skali...hahaha giler kejam..duit dh kering kot duk cni...ngeh3x!!!babai sayang2ku...sampai ketemu lagi....

No comments:

Post a Comment