Thursday 19 September 2013

Bantu Aku Tolong Aku!

assalamualaikum...

dh lama aku xmembebel kn??meluah rasa tentang hidup yg sementara cuma ini....adoilaaaa mmg hidup ini sementara kerana masa 24jam bagi aku kini terlalu singkat utk dinikmati dlm sehari!kenapa aku rase begitu???sbb beban kerja aku disekolah terlalu banyak menimbun!rs mcm aku bukan lg cikgu cabuk dh tp dh mcm kerani cabuk merangkap segala tukang laa kat sekolah tu!dlm keadaan berbadan dua ni pergerakkan mak buyung amatlah terhad ditambah dgn alahan yg xabes2 lagi walaupun disaat ini sudah nk masuk 18mggu!!sabar laaa wahai hati kerana ini semua peluang menambah pahala utk saham akhirat!

aku malas nk bebel byk2....just nk mintak korang bantu aku tolong aku!bukan tolong selesaikan kerja2 aku yg melambak tu tp tolonglaa dengar dan baca apa aku nak mengarut ni!skrg ni cikgu sekolah bukan sekadar mengajar yer kawan2!cikgu laaa segala tukang yg terlalu panjang senarai nya nk disebut satu persatu! tapi utk aku beban tugas yg perlu diabeskan sebelum november mendatang ni buat aku rs sesak napas! sekarang ni kementerian byk benor sistem online yg kononnya canggih manggih tp berukband yg diberi tu pun slow mcm siput bab...mcm mane nk siapkan keje cepat!aku skrg kena handle sistem baru tu yg diberi nama sistem pengurusan sekolah atau ringkasnye SPS...sistem ni laa yg paling cangih kononnye tp hampeh...nk login sikit punyer susah apatah lg nk key in data!dan aku yg bute IT ni terhegeh2 nk kena baca manual setebal 400muka surat sbb xde bengkel hands on diadakan...xcukup bajet kot!minyak kn dh mahal....adehlaaa bile laa blh siap segala data2 tu kn???

kendian aku nak kena tanda and buat PBS utk form 1 and 2....tgk buku n evidence budak buat aku makin nk muntah 3juta kali!hahaha giler sakit jiwa dgn pentaksiran baru kementerian ni...kalu ngaja budak2 pandai mcm bdk2 mrsm ker sbp ker aku xheran sgt ni nk handle attitude students pun dh satu hal!tuhan kuatkan lah semangat ku!dan skrg s/u pbs dh pantau dh sape cikgu yg x key in band lg...adoyai!bile online2 ni mmg sengal laa sbb server mmg slow dan selalu kena log in jer!lg teruk asyik kate login id dan password salah....apalah dosa cikgu2 ni kena dera ,mcm ni...huahuahua!

itu baru dua beban kerja utama aku...pastu nak kena buat soklan peksa..final exam dh dekat..pastu kena amik,key in dan tulis attendence bdk sblm kul 9pg....kena buat markah koko budak,kena buat sijil ajk kelab,kena pantau bdk2 bt persembahan hari anugerah hem dan koko, kena abeskan silibus2 yg melambak tak abes tu,kena tanda buku budak,kena buat laporan tahunan kelab persatuan,kena lengkapkan SKT tahunan,kena tanda kertas peksa,kena buat itu,buat ini dan terakhir utk tahun 2013,kena jaga SPM wei!!!mesti cramp kaki aku nk kena berdiri jga exam 2 3 jam!!!sabor je laaa demi sesuap nasi!

ikutkan senarai aku melambak lagi kerja aku nk kena buat tp xbape ingat nk tulih dlm ni....ermmm kdg2 terpk jgk nk benti keje...jd surirumah tangga dpt jgk jga anak2 sendiri...ini masa nk bersma anak pun terhad..balik umh dh kul 3,4 ptg, mlm plk melepek penat....nk layan anak main2 pun xde...kesian anak aku...mlm2 pun mama dio sibuk duk bt keje!mlm ni je aku malas nk bt pape tu yg gatal menaip entri ni plk!kwang3x....

kalaulaahh dlm hidup ini ader pilihan nak je aku benti jd cikgu....tp suami masih memerlukan aku membantunya menguruskan kewangan keluarga so aku kena laa keluar cari rezeki jgk...owh abg hafizan,kalaulah kite berduit byk,nk je sy benti keje!hehehe.....xmengapalah aku cuba positif,mungkin rezeki nya Allah bg keberkatan dlm keluarga aku...Allah bg nnt anak2 aku cerdik pandai dan soleh sbb mama dia byk berkerja kerana Allah....ikhlaskan hati kau hidayah!pasti Allah bantu kau nnt....(ayat memotivasikan diri sendiri yg makin merosot semangatnya)

oklaa syg2 ku semua...terima kasih kerana sudah bantu aku dan tolong aku!walau cuma menbaca entri sakit jiwa aku ni....!nnt aku membebel lagi yer!babai..!

No comments:

Post a Comment