Monday 18 February 2013

Switzerland...Aku Datang!!!Part 2

Assalamualaikum....kite smbg citer ke bumi swiss part 2...brg2 dh siap kemas...mak aiiii mentang nk g 48days,brg byk giler...beg smp 4...kna laa hubby bli lg satu bagasi....nasiblaa papa,mama kalu bulih nk bwk satu rumah....hahahha...

alkesahnya flite dijadualkan ahad 10 feb 2013 jam 1145mlm tp hubby dpt col delay plk flite ke pkl 1255am...mak aiiii dh masuk hari senin dh..sabo jelaa...company swiss hubby ni dh pilih KLM sbg penerbangan yg akn membawa kami ke bumi swiss...aku redha jer ape2 pom... bkn duit aku yg kuar pom,poyos giler....yg penting flite ni selamat membawa kami terbang ke swiss...itu dh cukup baik..itulah doa aku sblm kuar dr umh pom...Ya Allah semoga Engkau selamatkanlah perjalanan kami.....

kami pegi epot internationaley KL tu awal sikit...kul 6ptg dh gerak g epot...g ngan limo KLIA...(ezora jek,name je limo)...smp dlm kul 7mlm...lepak jap,jmpa kazen hubby yg keje epot,dia tlg print boarding pass bagai...g kaunter KLM nk drop bag...kaunter masih tutup hny bkk kul 9mlm...ape lg aku melepak laa kt ctu...sambil layan mya iman main lari2...teringat lupe nk bwk ear drops mya,aku mtk izin hubby (cewah xbleh blah)...utk g cari ubt kat farmasi..xdo laa plk...abeslaa dh skrg mya slalu sakit tinge..ni naik flite tekanan tinggi lg sakit tinge dier...xpelah aku redha jelaa....semoga Allah selamatkan Mya Iman...

lps drop bag,dpt tag utk hand luggage,hubby cpt2 pegi tukar duit...mak aiiii mahal giler nilai swiss franc ni (CHF)...duit kite rm3.6..duit dia CHF1..adoyai meme kna masaklaa smp kt sana nnt..jgn hrplaa nk mkn kt luar kn..(belom tentu halalnya)...dh siap tkr duit,kami g dinner kt KFC...hubby kate nnt 48 hari br jmpa KFC peberet dier tu..aku ikut jer...dh kul 1045 kami gerak gi terminal berlepas..(aku yg jakun,kite kna  naik train g terminal international tu..,selama ni naik airasia jer,so internationaley ke balik klate ke aku rs same jek)haha jakun giler kn???dh smp terminal,tunggu jap utk boarding...eh sblm tu singgah klinik pusrawi jap...nasib baik ader ubat mya...legaaaaaaaaaaaa.....

sementara tunggu boarding, mya dh start wat perangai dh..dia guling2 atas lantai..jln ikut suka hati dier..sblm boarding,sempat call mama n fmly..call umi n fmly...nnt smp swiss kang aku col lg...hehehe..its almost 1215am...dh blh boarding..masuk dlm flite...flite ni mmg besar,boeing 737...mcm flite aku g mekah thn lps...gitu laa gamaknye...FA KLM ni sgt peramah,tp satu benda yg aku kagum...mereka semua dh tua hokay!dh tua....paling muda pom aku rs dlm 30an....tp gigih kerja...(bkn mcm FA MAS or AA yg berlagak je cantik tp kontrol ayu memanjang,keje xekhlas)...FA KLM ni pkai pom xseksi..(giler nk pkai seksi,smp swiss nnt blh kejung peha kna snowwww...hahhahah)...sepanjang 12jam30minit perjalanan semuanya ok...giler lamer penerbangan ke switzerland ni..aku g mekah aritu pun 8jam jer..huhu sabor je laa...sejam pertama kami dihidangkan dgn supper...mak aihhh sedaplaa walaupun cuma nasi grg wif satay ayam jer..dessert dier cheese cake..sedap!(mula2 aku ingt kuih talam...haha blh ke imagine mcm tu)...kami mkn kelam kabut sambil nk melayan mya iman...so xsempat nk snap pics bagai..korang imagine jelaa ghupenye mcmane..hahah tp seyes sedap(sorry AA, ur nasi lemak kalah dgn KLM punyer meals hokay)hehe...even MAS ms g haji pun rs dier xsedap mcm KLM ni...(eh promote lebey plk aku ni)...

dh abes mkn msnye utk tdo...kami naik economy class jek so fhm2 jela keadaan dier mcmane..mya dh start duduk dh atas lantai flite tu...then FA dtg bg bassinet utk mya....alamak kocik giler,xmuat utk mya yg panjang tu...(hubby dh try bli tiket children tp xdpt sbb umur mya blm cukup 2 thn)..xpela mya kita tdo je laa dlm bassinet tu...mula2 dia xselesa tp lama2 she's ok..dia tdo dgn lenanya!tp yg xbest KLM ni terlalu sgt nk jga customers...flite goyang2 sikit,dia kejut aku angkat mya ltk ats riba..budak kecik ni xleh org kacau dia tdo..mesti ngamoksss...smp kami plk yg gaduh laki bini..eh????sekejap2 angkat mya...skjp ltk dlm bassinet...nasiblaa syg...kite hny penumpang je kn..hehehe...


Mya dh start wat muke boring dh...ni br sampai epot je...xcheck in pom lg...


Inilah bagasi2 kami yg nk di check in...yg pgg ditgn pom byk...hahhaa


mya dh start dh aksi dlm flite!!!


haaa....inilaa ghupenya bassinet tmpt mya tdo..asalnye dier gantung kt dinding tp kami mtk turunkn..takut benda alah ni xleh menampung berat mya...mya dh 13kgs kot!!mahu runtuh dinding tu nnt...adoyai.....kesian mya tdo dlm keadaan xselesa tp mama tgk mya lena jew...mcm papa jgk..berdengkur xhenggat!!


lg 2jam nk landing,depa dh start terangkn lampu utk breakfast....breakfast dier pom sedap walaupun cuma omelette dgn grill potato n tomatoes!pastu desert yogurt!perghhhhhh sedap kot yogurt tu....sumpah smp swiss nnt nk cari yogurt!hahhaaha....dh siap mkn,tnggu ms nk landing...flite ni connecting flite..kna transit kt amsterdam dulu br amik flite ke zurich...flite KLM jgk...smp amsterdam kul 6am local time (mesia ms tu dh kul 1pm kot)...turun dr flite,mak aiiiii sejuk giler...kami xpkai jaket ke ape lg..mmg freeze giler ms tu...cpt2 tkr baju mya,pkaikn dier baju sejuk tebal2....(tp mya meme kebal laa habis semua dia bantai bukak)sabooorrrrrr je laaaa anak weiiiii....


yeay!!!dh smp epot amsterdam...pkl 6pg waktu ni..giler kembang pelik muke aku..ngeh3x....sejuk giler dh rs ms  ni....


oklaa entry bersambung yer...nk g solat magrib...skrg pkl 6ptg waktu zurich!c u  in next entry!

2 comments:

  1. mcda, best nye awk dpt jln2 ikut pije...nak gi gak...huhu

    ReplyDelete
  2. hehe kak chik...awk tu dh byk kali dh g jln2 oberseee..nnt bwk bby ariq lak jln2..lg thrill...hehe!

    ReplyDelete