Monday 18 February 2013

Switzerland....Aku Datang!!! Part 1

assalamualaikum semua....ermmmm dh seminggu dh rsnya aku kat bumi swiss ni...dari salji penuh skrg dh panas terik tp still sejuk giler....suhu masih minus 1,2...mlmnye toksah ckp sejuk giler...tp buat2 xsejuk...mentanglah ader heater kt dlm umh ni..skali kuar,merah idung mcm clown gamaknye menahan sejuk...okla sblm melalut lg jauh....meh aku kongsi citer mcmane aku blh terdampar kt bumi sejuk beku ni....

actually ni memang rezeki Allah...en suami tersayang  eh en.mohd hafizan dpt offer utk bt training di swiss ni dr 11 feb sampai 28 mac 2013...yer laaa dia keje ngan company swiss mmg laa headquaters nye disini so training nyer mmg dibuat di switzerland ni... company dia bg apartment utk dia sepanjang training,so apa lg aku dgn muka xmalunya nak ikut dia skali..sanggup tu tinggal anak bangsa,apply cuti tanpa gaji semata2 mahu bersama suami tersayang,,,cewah...giler xnak..tiket flite disponsor, apartment rege CHF 120 per day ( korang darab laa sendiri bape kosnye utk 48 days) aku matematik failed...malas aku nk bt kira2 ni...duit blanje kt swiss pom hubby sponsor so tanpa segan silu aku mohon cuti....tup tap tup tap cuti dh lulus,alkesahnye,company hubby plk xconfirm...so putus laa hrpan ku...hrpan dier jadik 20/80....80 tu myb cancel laa training ni....ergghhhhhhhhhhh....hancur harapanku....

tp jika Allah dh tulis ade rezeki aku nk ke swiss,dlm ms 2 hari sblm flite,br dpt confirmation...!!!yeay!!!!!akhirnye dpt jgk aku ke switzerland!!!aku dh berangan dh...dh sampe bumi swiss dh gamaknye....hahaha....so dlm ms dua hari aku n hubby gigih g soping brg2 nk bwk g swiss....jumaat 8hb g beli baju2 winter mya iman...ye laa dia meme xde ape brg2 winter ni..nasib baik g uniqlo n H&M...jimat duit aku kat situ..(blh claim rm1k hokay utk winter clothes ni)...brg2 winter meme murah kt sana..gloves,mafla,boot  n all the clothes sgt murah yerla org mesia kn xpkai baju2 tebal2 ni!giler ke ape nk pkai baju2 made from wool bagai dlm cuaca panas lembap ni....gambar pi soping xsempat nk amik..giler gelabah nk cari brg dlm ms 2 hari...hahaha...esoknye sabtu 9hb feb aku g bli brg2 mkn plk kt sogo... eh eh g sogo plk bli brg dapur...yerlaa hubby nk bli safety shoes dier kt pertama kompleks so nk sng soping jerlaa kt sogo... sempat aje aku pow handbag paris hilton satu,konon nk pkai travel..(nasiblaa hafizan awak dpt bini suke bt collection handbag)....hahaha....so shopping dh abes..list dh complete so kite blklaa kemas bag!!tunggu entry seterusnya mengenai perjalanan kami ke bumi swiss ni....

ni antara baju2 winter yg selamat dibeli utk mya...aku and papanye pkai ape yg ader jer..jimat duit!!rsnye kos utk smua winter cloth mya ni xsampai pom rm200...jimat!


ini pulak bahan makanan yg aku beli kt sogo tu...kos dlm rm200 lebey!peyuk nasi,ubat2 pom aku angkut skali jgk!hahaha....


perghhh baru citer swiss part 1..tunggu laa part seterusnya yer....aku nak g masak nasik utk sikecik ni dulu....tiok nk nasik doh..alahai mek kelate sore ni..meme xlps dgn nasik!!!

No comments:

Post a Comment